ChatGPT Neden Müşteri Hizmetlerinde Katma Değer Sağlayabilir?

ChatGPT son zamanlarda oldukça popüler olan bir konu. Metin yazma, eğitim konusu, kod yazma ve bilgi sağlama konularında pek çok alan üzerinde kullanım sağlanabilmektedir.

Bahsi geçen kullanım alanlarının yanı sıra ChatGPT’nin kendisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme yapma özelliği bulunmaktadır. Müşterilere sağlanmakta olan pek çok avantaj bulunmaktadır.

Konuyla ilgili tüm avantajlar yazı içerisinde ayrıntılı bir şekilde anlatılacaktır. Uygulamanın sunmuş olduğu performanslar kullanmakta olan kişilere oldukça iyi bir şekilde yansıması olmaktadır. Bu durum tercih oranını da arttırdığı görülmektedir.

Müşteri Hizmetleri İçin ChatGPT Dağıtımı – İlk Saha Testleri

ChatGPT’nin 2023 yıllarında müşterilerden gelecek olan soruların yanıtlama özelliği geliştirilerek hizmet vereceği duyuruldu. Bu deneye katkı sağlayacak olan Clara, chat bot konusunda deney konusu olmaktadır. Geliştirmeler dahilinde bir dijital asistan gibi sorulan sorulara cevapları ayrıca vermektedir.

Bunun yanı sıra hali hazırda sorulabilecek olan sorular ve tavsiye makaleleri de ayrıntılı bir şekilde belirtilmiştir. Sorulacak olan soruların verilecek olan cevapları basit bir şekilde formülize edilmelidir. Sistem üzerinden sorulan sorular yanıt alınacağı bilindiği halde geriye çekebilmektedir.

Bu durumlarda özel bir soru sormaktan ziyade soracağınız soruya yönelik iyi bir cevap almanız muhtemeldir. Geliştirilen konularla birlikte yapay zeka sohbet robotlarının vermiş olduğu yanıtlar üzerinde yanılma payı gösterebilmektedir. Bu durumda sistem çok hızlı öğrenmesine karşın aynı soyadına sahip kişileri karıştırabilmektedir.

Son sürüm üzerinde geliştirilmekte olan teknik özelliklerle birlikte var olan eksiklikler de giderilmektedir. Olası hataları önleyebilmenin yolu var olan eksikleri gidermekten geçmektedir. Gerçek olgusal bağlamlardan bir kopukluk durumu söz konusu olsa da bilgi daima var sayılmaktadır.

ChatGPT sisteminin faydalı kullanılarak neler yapılabileceği ise bir başka soruları meydana getirmektedir. Bu soru hiç şüphesiz avantajlarının neler olduğunu öğrenmek olacaktır.

Chatbot’lar müşteri hizmetlerinde giderek daha önemli hale geliyor

Sistemsel açıklar giderilip eksiklikler tamamlanıyor olsa da klasik iletişim sisteminin sınırları daima bellidir. Bu durum sohbet robotlarının çoğunlukla her konuya yetememesini kapsamaktadır. Hava durumu verilerini veya randevu alma gibi temelde basit sorulara yanıtlar verebilmektedir. Bu durum genel müşteri hizmetlerinin iş yükünü azaltarak ayrıcalık sağlamaktadır.

Ancak bunun gibi basit sorulara yanıtlar vermek kolay olsa da çoğu sorunun cevabını sohbet robotları karşılayamamaktadır. Sohbet robotları bilgi veri tabanının içeriğine erişim sağlama özelliği göstermektedir. Aynı zamanda sorgulama özellikleri de var olmaktadır. Bu sorgulama özelliği bir filtreleme görevi gördüğünden dolayı konuyu kolaylıkla daraltabilmektedir.

Konunun daralması ile birlikte soruya verilecek olan kaliteli yanıtları da ayrıca oluşturmaktadır. Yani hava durumu verisi sunmasıyla rezervasyon oluşturması gibi temelde basit görevleri kolaylıkla yerine getirebilmektedir. Tarayıcı ön belleklerinde yer alan pürüzleri kolaylıkla giderebilir veya sürücüleri aynı şekilde geri yükleme özelliği gösterebilir.

Sistem üzerinde oluşturduğu modeller üzerinde milyarlarca kelime ve cümle yapısından oluşmakta olan oldukça büyük veri setlerini kapsamaktadır. Bu büyük veri setlerini hem eğitime hem de doğal dil işleme görevini kullanmada üstlenmektedir. Kullanıcılarla etkili bir şekilde iletişim kurabilmesinin yanı sıra soruları da ayrıca yanıtlayabilme özelliği göstermektedir.

Yalnızca soruları yanıtlamaz bunun yanı sıra metin oluşturma görevleri de bulunmaktadır. GPT-4 modeller arasında en geliştirilmiş model olarak geçmektedir. Bunun sebebi ise oldukça kapsamlı güvenilir ve doğru cevaplar sunabiliyor olmasından kaynaklanmaktadır. Modellerin son sürümlerini kullanıp müşterilerine ise özellikleri sunmaktadır.

ChatGPT Entegrasyonu, Multi Bot Mimarisi Gerektirir

Temelde konuşmaya yönelik ara yüzü geliştirildiğinden dolayı sistemde verilen cevaplar da buna yönelik olmaktadır. Mümkün kılınan konuşma hizmetlerini düzenliyor olmak sohbet robotlarında önemli bir adımdır.

Dolayısıyla bir teknolojik gelişmeyi tam anlamıyla tasarlarken dikkat edilmesi gereken noktalardandır. Sohbet robotlarının karmaşık sorunları bile çözebilmesi için farklı bir robot mimarisine ihtiyaç duymaktadır. Model bakımından sohbet robotlarını iki rolde ele almak mümkündür. Bu konular uzman ve lider robotlar olmak üzere söylenebilir.

Uzman robotlar genel itibariyle yalnızca belirli olan konular üzerinde uzmanlık gösterirken lider robotlar ise bir moderatör gibi görev üstlenmektedir. Lider robotlar müşterinin istemiş olduğu özelliği kendisine vermektedir. Gündelik yaşamda kolaylıkla kullanılan bu yapay zeka örneği insan gibi sohbet gerçekleştirebilme özelliği taşımaktadır.

Her GPT modeli kendi içerisinde bir dil anlayışı ve doğal dil işleme özelliği taşımaktadır. Yalnızca bu özellikler üzerinde şekillenme göstererek bu sürümün üzerine bir yenisini katmaktadır.

Sizde BT Hizmet Yönetimi hizmetimiz ile gereksiz maliyetlerden kurtulabilir ve tüm lisanslarınızı en etkili şekilde kullanabilirsiniz. Lisans yönetimi hizmetimiz için hemen bizimle iletişime geçiniz.



Bir yanıt yazın